Mezinárodní soutěž Best in Design v rámci Zlin Design Weeku už 11 let podporuje mladé designéry – a to i v době kultuře nepřející. Společně s přihlašováním do dalšího ročníku této soutěže se totiž otevřela i virtuální výstava vítězů a finalistů z roku 2020. Přístupná je 24 hodin denně do 31. ledna.
Dosud nikdy nevznikla výstava podobného formátu – dokonce ani v kontextu celé české kulturní scény. Netradiční koncept využívá prostředí Mozilla Hubs v takovém rozsahu vůbec poprvé, a kromě vystavení exponátů ve virtuálním prostředí umožňuje návštěvníkům vzájemně interagovat. Prostřednictvím svých avatarů spolu mohou vzájemně konverzovat i sdílet obsah. Vyzkoušet to můžete sami ZDE.
Návštěvníky čekají ukázky prací 30 finalistů mezinárodní soutěže Best in Design 2020 z oděvního, průmyslového, produktového, grafického či digitálního designu. „Originalita a míra inovativnosti, např. využití nové technologie nebo materiálu. Funkční hledisko, ergonomie, uživatelský komfort, bezpečnost, snadná údržba, ekologická stránka. Estetická kvalita, symbolický a emocionální obsah a v neposlední řadě celková úroveň zpracování a potenciál uvedení do výroby,“ popisuje kritéria, která porotci během výběru hodnotili, Ladislav Škoda, šéfdesignér firmy Tescoma.
V kyberprostoru si lze prohlédnout například práce designérky Nikoly Mikulecké, která porotu zaujala návrhem pivní pípy, nebo Lukase Keysella s jeho návrhem univerzálního světového jazyka. Nechybí ani kolekce During the Sunset Milana Flíčka, absolutního vítěze soutěže. Jeho práce do výstavy přenáší inspiraci výročím 100 let republiky a jejími významnými osobnostmi.
„Do soutěže jsem se přihlásil kvůli tomu, že mi přijde velmi dobrý nápad podporovat mladé umělce, kteří to potřebují. Též mne zaujal její koncept a zpracování. Myslím, že je důležité sdílet svou tvorbu, a tím pádem mít šanci spolupracovat a setkat se tak s inspirativními lidmi,“ dělí se o své zkušenosti s Best in Design Milan Flíček.
Soutěž Best in Design odstartovala v roce 2010 a od té doby podporuje designéry do 30 let z celého světa. Kromě finanční podpory zajišťuje začínajícím tvůrcům i kontakt s profesionály, zpětnou vazbu a mediální podporu. Soutěž je součástí Zlin Design Weeku, se koná každý rok v květnu. Více informací o festivalu najdete na ZDE.